Saturday, March 1, 2008

Mi-am facut upgrade la sistem!

Anu' asta mi-am luat ceva memorii calumea si ma gandeam ca e suficiet pentru computerul de acasa,
Un A64 3800+, A8N-SLI-Delluxe, 3 gb ram, diverse hdd'uri, HIS X1900XT ICQ , DvdWr Pioneer, numai piese calumea, nu de ultima generatie dar bune, de marca, de calitate.
Problema a aparut cand vechile memorii ram - kingmax - nu s-au intelels cu noile TeamGroup, si din cei 3 gb cati visam eu nu am mai putut folosi decat 2, plus ca placa video parea ca asteapta prea mult dupa restul pieselor, procesor cam lenes.
Am avut o ocazie buna sa il vand si nu am stat pe ganduri.
M-am enervat si mi-am luat un DFI P 35 Blood Iron , si un E8200 sustinute de ceva memorii de imprumut .
Review la placa de baza aici - dupa parerea mea probabil cea mai buna alegere pentru C2D dar fara SLI sau Crossfire.
Review la CPU aici - as fi putut sa imi iau un E8400 si sa beneficiez de un multiplicator mai mare, deci si de un @ mai sanatos, dar nu mai aveau pe stoc si oricum, e mai mult ca suficient pentru daily use.
Am ajuns cu piesele acasa, m-am pus sa le montez, cand am vazut coolerul desi stiam cum arata din poze... m-a bufnit rasul, e pur si simplu o jucarie, chiar daca are mai multe lamele si ventilatorul e ceva mai studiat. Am montat tot sus si am avut neplacerea sa constat ca nu imi booteaza, nervi, injuraturi, etc. Dupa cateva momente de gandit m-am pus pe site la DFI sa vad ce mai zic ei, se pare ca biosul original nu cunoaste voltajele scazut ale noului E , asa ca a trebuit sa ii fac un update de bios. Noroc foarte mare cu un sistem quad core pe care il aveam din intamplare acasa, am luat cpu de acolo si i-am tras ultimul bios.
remontez totul la loc - functioneaza ireprosabil. horray!
Poze pentru curiosi :

jumper clr_cmos in spate - foarte util pentru @ .

coolerul "monstruos" - la 3ghz dupa 30 minute full load cpu era la 45 C° .

up and working !

"La mana" ca sa zic asa se simte clar diferenta fata de vechiul sistem ( Crysis, MOHA, Tiberium War, codari audio, copiat de pe un hdd pe altul, etc. )

Intr-un articol viitor voi publica si ceva teste, momentan nu am memorii pentru asa ceva.

No comments: