Friday, October 31, 2008

Weaponology

Da, e vorba de ala de pe discovery.
Emisiunea e mijto daca reusesti sa treci peste stilul american de prezentare, cred ca daca ar fi sa prezinte fara show armele, trupele si alte echipamente nu ar dura mai mult de 10 minute, dar cu tot circul ajunge la o ora.
Trecand peste asta, un alt aspect care ma face sa zambesc de fiecare data e stupiditatea americanilor. Aseara era ceva despre trupele alea ale lor "caciulile verzi" si cat de bunoci is ei. Da, sunt de accord ca ar fi inadmisibil sa nu fie buni la resursele de care dispun, dar pe de alta parte cand imi arata ca in Irak in operatiunile din spatele liniilor inamice nu aveau uniformele specifice! nu erau imbracati in steagu american, dar aveau barba, ochelari de soare, veste din alea de camuflaj, tricouri verde murdar si aratau aproximativ - guerillas aia din CS , deci se puteau misca mai liber in misiuni! Nu mi-a venit sa cred ce vedeam, foloseau camionete nissan, vaaai de capu meu! nu au jipanele alea de armata. Apoi cu ajutorul prezentatorului mi-a cazut fisa - erau undercover! :))
Eu cred ca se inspira de la hollywood, daca nu ar exista ala, americanii ar fi in pana de idei.
Am vazut materiale facute tot de ei despre Waffen SS, SAS, Legiunea Straina etc. erau foarte ok si originali, pionieri in anumite domenii, trupe de exceptie cu rezultate pe masura, dar astia americanii m-au dezamagit complet.
Zice : "ce nu au reusit rusii in ani de zile de conflict in Afganistan au reusit 100 de sepci verzi" .
I-auzi! nenea ala a uitat sa zica despre suportul masiv al americanilor pentru talibani in timpul invaziei sovietice, ar fi interesant de luat un interviu la un taliban si sa ii puna urmatoarea intrebare : cand va morcoviti mai tare ? cand auziti de "spetnaz" sau cand auziti de "green berets" ? sunt tare curios de raspuns.

No comments: