Friday, October 26, 2012

Numere de RO la Debrecen

Se pare ca daca ai numere de inmatriculare romanesti si iti lasi masina parcata prin Debrecen ai mari sanse sa te trezesti cu vre-o surpriza gen - amenda de parcare. Unii colegi au luat amenda pe locuri clar semnalate de parcare, fara plata.
Partea buna este ca daca nu iti ridica masina si gasesti doar hartia pe parbriz poti sa o arunci la cosu de gunoi linistit. Nu v-a ajunge niciodata acasa la tine vre-un plic de la administratia fiscala locala.
Daca ai norocul sa fii amendat de politia rutiera atunci lucrurile sunt ceva mai serioase dar nu foarte tare daca nu aveti drumuri dese prin zona.
M-am interesat putin la cunostintele de acasa sa intreb daca exista vre-o practica echivalenta, raspunsul a fost elocvent :"Dracu are treaba cu ei ma! Nu le are nimeni baiu daca nu is chiar nesimtiti sau fac cine stie ce accidente" (citat de un nene de la politie).
De ce fac ungureii treburi din astea? nu se stie, dar macar se mai clarifica motivele pentru care isi iau pume in gura cu orice ocazie...

1 comment:

Anonymous said...

Eu am parcat printre blocuri, si m-am trezit cu o amenda de 6.000 forinti (~100 RON). La "locul faptei" scria numele altei strazi decat unde am parcat. Am incercat sa ii sun pe ambele numere trecute pe hartie, bineinteles ca nu au raspuns (numar international...). M-am dus personal, mi s-a explicat ca tot centrul e zona cu plata, si am platit amenda (spre prostia mea).

Concluzie: parcati la FORUM, e in centru si e gratis pentru 2 ore. Apoi iesiti si intrati inapoi 2 ore.