Tuesday, July 3, 2018

Ford Focus 2 fl versus Passat b6

Dupa aproape 3 ani am schimbat Fordu pe un Passat B6.
Din capul locului, pot sa zic ca e cu totul alta mancare de peste. Mult mai bine construit.
Pentru ca sunt genul care se implica si mestereste, am avut ocazia sa cam desfac Fordul, am schimbat radiator, termocupla, am facut revizii, am asistat activ la schimb distributie. Masina facuta cam la eftineala, multa rugina, suruburi care se rup efectiv daca strangi prea tare - surub de 8, nu surubele.
Singurele atuuri - consumul mic si dotarea multimedia ceva mai bogata.
La Passat am facut revizii, distributie, alte cele. Foarte putina rugina spre deloc. Access mult mai usor la motor, practic o revizie o faci in 15 minute fara stress, la Ford o faci in 45 min daca stii ce faci.
Inainte sa cumpar Passatul cochetam cu Mondeo sau Peugeot508 dar din pacate Mondeo este la fel ca si Focus, eftineala la tabla si piese + complicare inutila. Peugeot, mai bine nu, orice interventie necesita service specializat.
Modelul meu este cu motor CommonRail mai silentios si mai fiabil decat vechile PD. Cutie DSG, automata, o placere cam in orice situatie. Consumul este cu approximativ 1litru in plus, dar vorbim despre o masina mult mai grea si un motor mai mare. Surprinzator de agila pentru 'doar' 140 cai.
Interior de piele, necesita ingrijire cu lapte de piele - se gaseste prin pravalii 30-40-60 lei, sunt mai multe sortimente. Pe de alta parte nu ai emotii daca se stropeste ca si la textile.
Antifonarea este mult mai buna, chiar si fata de Mondeo.
Ai nevoie de jante pe 16 minim, ca sa nu arate ampolea, deci si gume mai scumpe (recomand cu indice de aderenta A)
Asigurarea si impozitul ceva mai scumpe.
Intrebarea este: se merita?
Raspuns: DA!
Articol scris dupa 30k parcursi cu Passatu B6.

No comments: